Här är jag!

Har inte haft tid att blogga i helgen men nu är jag tillbaka!
Oj vilken bra helg det varit! När jag kom  hem i frdags eftermiddag så hade vi en ny hall! Tänk vad ett byte av hatthylla, skoställ/bänk och hallmatta kan göra! Måste nästan lägga upp en bild på hur fin den är nu! Ni som varit hos oss innan lär se en markant förbättring. Ni som inte sett "före-hallen" får föreställa er något hemskt :-)

Efter ha inspekterat den nya hallen en stund slängde jag in en flaska rosé på kylning (ja man får fortfarande dricka det!) för en kompis sen många år tillbka skulle komma och hälsa på. Vi kan inte säga att vi har jättetät kontakt men det är aldrig något problem att ta upp den och det är såna kompisar jag vill ha! Nu hoppas jag att vi kommer umgås lite mer intensivt under hennes nästkommande 1,5 år här i Karlstad igen.

På lördag kl 11 fick jag celebert besök! En kompis med sin lilla dotter som är drygt 1,5 år och med sig tog de min kusin som är 6 och som jag och J skulle vara barnvakter åt. Vi gick på muséet och Alfons-utställningen som inte var en utställning i ordets rätta bemärkelse. Det var ett stort Alfonslekland! Där hade de roligt. Sen fortsatte vi till det som jag kallade för experimentverkstaden. Där hade jag läskigt kul också!!

Efter muséet gick jag och Vilhelm och hyrde film och sen hemåt. Vi bakade egen pizza och snacksade senare på kvällen när vi såg på filmen. Jag och J konstaterade också att vårt hem inte direkt är barnapassat... Ville ramlade ner från en av våra barstolar och slog hakan i bordet. Men det gick bra. Sen så kom vi även på att det inte är bra att ha ett träbord som är hyfsat känsligt för fukt och fläckar då en 6-åring är på besök. Samt heller inte att barstolarna har en vit tygklädsel... Efter middagen åkte alla fyra klädslarna in i tvättmaskinen efter att en av dem fått en tomatsåsfläck... Vid filmtittande så hälldes ett glas cola (dock ett av de mindre glasen, jag är inte så dum att jag ger ett barn ett stort glas!) ner på den ganska dyra ryamattan... Som tur är så är den mörkspräcklig så vi överlever. Men vi insåg att det är tur att vi inte planerar barn inom den närmaste framtiden för då hade vi fått göra om lägenheten igen!

Oj, nu blev detta ett LÅNGT blogginlägg och de är ganska jobbiga att läsa. Nåja, ni som kom så här långt: tack för att ni läste!
//T

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Barn är farliga..och söliga. När A har ätit ser det ut som om någon haft matkrig i köket. Rätt jobbigt. Funderar på att plasta in honom, eller skaffa en liten minihögtryckstvätt. Tänk vad clean han skulle bli!

Postat av: Therese

Idag på fikat kom vi fram till att jag kommer sätta mina barn i badkaret när de ska äta eller något sånt. Sen är det bara att skölja av dem!

2007-10-01 @ 10:41:36
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Hanna

Varsågod ;)

2007-10-01 @ 22:29:16
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: skogsfrun

gött och komma hem till en ny hall! :D vad roligt att det blev fint! bild?
haha... nej, barn är inte inräknade i mitt hem just nu... det räcker med katter:) spyor här och där!
hihi...

2007-10-02 @ 08:17:28
URL: http://skogsfruns.blogspot.com
Postat av: Therese

Nu vet jag vilka som är mina sanna bloggvänner so orkar läsa tom de långa inläggen :-)

2007-10-02 @ 10:47:59
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback