Home sweet home

Nu är jag tillbaka här hemma igen. Oj, vad skönt det är att få komma hem efter att man varit borta.
Kursen i Polen var bra men jag kunde faktiskt redan ganska mycket. men det var ändå skönt att få bekräftat att man kunde rätt. Maten däremot i Polen är väl ingen höjdare direkt. iaf inte den vi fick. en kväll var det bra. Då fick vi något som kan liknas vid polska tapas. Riktigt gott. I Polen är de också helt överförtjusta i bakverk. Inte någon vanlig kanelbulle utan små bakelser av olika slag. De är så söta så man nästan spyr!

Trots att jag faktiskt "bara" åkte till ett land som inte ligger särskilt långt från Sverige och som är ett land som är med i EU så fick jag en helt ny tacksamhet för att få bo i Sverige. Det går inte ens att dricka kranvattnet i Warszawa!

Nåja, nu är jag hemma och dricker hur mycket vatten jag vill. Måste rikta ett jättetack till loverboy J. Han cyklade hem från jobbet för att hämta mitt vaccinationskort och sedan scannade han in det och skickade till mig. Allt för att jag skulle få iväg min visumsansökan innan kl 15. Han ska få välja vilken storlek han vill på popcornen ikväll. Jag har nämligen frågat ut honom på dejt och han sa ja. Vi ska se Råttatouille. Jepp, jag har valt film. En rättighet man har om man är den som frågar ut på dejt.

50 min kvar innan hemresa!
//T

Kommentarer
Postat av: skogsfrun

den filmen såg jag igår! hahaha... den var kul! Vi gick dock på barntiden, 15.45, då det var jag, fia och hennes 5-åriga dotter som sällskapade. Tror du itne att ngn av alla barnen i salongen bajsar i blöjan?, så att jag tvingas sitta och sniffa på min coccoshandkräm hela sista 45 min! annars var det kul! skönt att du är hemma nu!

Postat av: Therese

Det är hemskt att gå på barnfilm med barn i publiken. Själv har jag en gång sett Lilo och Stitch med jätteförkyld 3-åring på raden bakom som snorade mig i örat hela filmen...

2007-10-28 @ 11:18:19
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Kerstin

Men oj, har ju glömt att önska dig välkommen hem!! Har tittat till bloggen ofta, trots att jag vetat att du varit utomlands. Det kallar jag en sann supporter! :-D

2007-10-28 @ 14:13:59
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Therese

Det känns väldigt bra att ha dig som supporter faktiskt. Vi "göteborgare-i-exil" måste hålla ihop!

2007-10-28 @ 17:38:54
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback