Live från Kastrup

Nu sitter jag på Kastrup. SKulle egentligen vart i Warszawa redan men pga av "tekniska problem" så ställdes vår första flight in. "tekniska problem" betyrder egentligen; det var för få änniskor inbokade på flicghten och ni alla får plats på nästa flight så ni får åka med den. Men men, vi köpte in oss i loungen (tack Eurocard) och trots att det är måndag har jag druckit både ett och två glas vin!

Finland var ganska bra. Att åka som besökare vet jag numer att det bara innnebär att man är uppvisningsperson för värdlandet. Sålunda har jag fått lyssna på meningslösa föredrag, fått finska system mm promotat mot mig och åkt runt i en buss för att faktiskt se lite action. Jag lyckades dock rymma från bussen och smita iväg till myndighetens team som var på plats för att faktiskt övas. Mycket bättre. Maten var väl ingen höjdare den heller. För de som känner mig behöver jag bara beskriva en av middagarna: potatismos med en hög av renskav på men lingon och salgurka..

Nu ska jag iväg till ett annat kulinariskt högdjur bland de europeiska länderna; Polen! Fast Patrik som jag reser med höjer golonkan till skyarna så är jag ytterst tveksam. Har med mig en påse Varma koppen för säkerhets skull. Nä, dags att dra sig mot gaten! ha det så hörs vi på fredag!

//Therese

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Iiih, vad besviken jag hade blivit på sådan mat. USCH. När man är iväg sådär vill man ju ha lyxkäk, he he. Hoppas du har det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback