Seg dag + problem

Lite småseg dag idag satt precis jag och min kontorskompis Andreas och pratade om. Är läskigt trött! Men jag ska ta en dusch nere i morbrors hus innan det är dags att ta på sig den trevliga attityden och äta middag med två tyskar. Visste ni att det fanns en turkisk kolgrillsrestaurang här i Kristinehamn? Inte jag heller. Får testa den ikväll. Ser såna här representationsmiddagar lite som skatteåterbäring :-)

Jag har fått ett litet problem på halsen. J har lovat att vi ska köpa nya madrasser. Men han vill liksom inte fixa det! Nu har dessutom IKEA ett bra erbjudande om att man får några hundralappar att handla annat för om man köper madrasser. Och ni vet hur många doftljus det kan bli! Eller filtar eller något annat bra. Men han ringer inte de som vi brukar låna kärra av och skjuter liksom upp det hela tiden. Fast han lovat och att jag äntligen (i hans ögon) gått med på att skaffa en 42 tums TV. Borde han inte vara lite mer medgörlig tycker ni? Nåväl, vad ska jag göra?
//T

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Män!!! Du måste vänja honom successivt vid Ikea, förmå honom att fatta att det är oundvikligt att ni måste åka dit då och då. Vissa karlar är rädda för affärer som Ikea. Och har du nu gått med på att köpa en fet TV borde han ringa de där släpkärremänniskorna NU. Pronto.

Postat av: Hanna

Skriv en to do-lista, tvinga honom att bestämma en kväll under veckan ni kan åka, hota med att ringa (gärna snygg, eventuellt hemlig) kille (på jobbet eller liknande) och be honom hjälpa dig, säg att om ni inte köpt teven inom en vecka så skiter du i platt-teven. Nu kom jag inte på mer.

2007-10-02 @ 21:16:27
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Rammstein

Ja, vad sägs om att ordna det själv?

2007-10-03 @ 13:52:56
URL: http://hitleresque.blogspot.com
Postat av: Fröken J

Hallå du, jag hamnade av en slump här på din blogg och såg att du fått Perioral dermatit. En kompis till mig har länge trott att hon har detta, därför undrar jag lite hjälpt antibiotikan? och var du tvungen att gå till hudklinken eller bara vanlig vårdcentral? Nu ska jag fortsätta läsa runt lite här=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback