Visum

Imorse när jag kom till jobbet låg det en visumansökan på mitt skrivbord. Jag har aldrig ansökt om ett visum (och därmed aldrig innehaft något) förr i mitt liv. Tänk om jag skriver fel någonstans? Det står att jag kan bli åtalad i Kongo om jag ljuger? Räknas att stava fel på sitt namn eller adress som ljug? Dessutom står det på fransk-engelska i ansökan... Behöver jag säga mer än att jag läste tyska i skolan?!

Nä, jag får helt enkelt kopier min medresenärs ansökan. Alltså med mina uppgifter men sen se vad han skriver/kryssar i på andra saker.. Men för att vara på den säkra sidan: kommer ni starta ett blogguppror för att få mig fri ifall jag åtalas i Kongo?
//T

Kommentarer
Postat av: Anna Aldegren

Inte bara ett blogguppror! Kommer och hämtar dig om du lovar detsamma vill säga. Har nyligen skickat iväg min visumansökan till Indien. Känns lite skumt att skicka iväg sitt pass i orginal, så just nu har jag inget pass! När åker du?

2007-10-11 @ 10:11:43
Postat av: Therese

Gud va skönt att höra! Jag menar det finns ingen gränsvakt som vågar stoppa dig om du är på det humöret.. Jag åker 12/11 förmodligen.. Och jag kan ju inte skicka iväg mitt pass innan jag varit i Finland och Warzsawa. Ingår ju i Schengen men du måste ha giltig ID-handling att visa upp och den enda som är giltig för svenskar är just passet!

Postat av: Kerstin

Jag kommer som ett skott!! Bara jag hittar nån dum/rik jäkel som betalar biljetten... ;-)

2007-10-11 @ 12:27:50
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Therese

Ta det som kompetensutveckling på jobbet ;-)

2007-10-11 @ 13:19:31
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Rammstein

Lätt vi gör. Vi ska samlas på Sergels torg och bära gula tröjor med ditt namn på, Mona Sahlin ska stå där och svada om din förträfflighet och Jan Guillou ska sitta i teve och lite drygt häva ur sig att det hela är framkallat av USAs strävan efter världsherravälde. Minst!

2007-10-15 @ 07:27:29
URL: http://hitleresque.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback