Vanemänniska

Det är lustigt vad folk är beroende av rutiner och vanor. Se på mig själv tex:

  • Jag dricker två koppar kaffe varje vardag. En vid 9-tiden och en vid 14-tiden. Kaffe utöver de tiderna gör mig lite förvirrad och oftast väldigt kissnödig.
  • Jag måste kolla tt.se, aftonbladet, dn, gp och expressen flera gånger varje dag. De är min egen omvärldsbevakning. Står det inte där så är det inte värt att veta.
  • Jag cyklar samma väg till och från stationen varje morgon.
  • Jag måste kissa varje kväll innan jag går och lägger mig även om jag inte är kissnödig. Har provat några gånger att strunta i det men det slutar alltid med att jag får gå upp och klämma ur mig några droppar.

Nä, nu ska jag nog gå och borsta tänderna med start på höger, nedre kindttand, som alltid :-)
//T


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Själv dricker jag kaffe på morgonen, och då i ett stort dricksglas. Alltid. :) Om jag sedan har en riktigt pissig eftermiddag ( dvs om jag är supertrött ) gör jag även kaffe vid fyra-fem sådär.

Postat av: Therese

Du ser! Alla har vi våra vanor. Jag börjar även märka att det fylls på mer och mer kaffe för varje månad i min stora mugg här på jobbet. Upptrappning helt enkelt..

2008-04-02 @ 15:23:19
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback