Val alltså..

När jag läste sociologi så var det något om att människor är mer stressade idag. Inte för att vi måste springa ifrån vilddjuren som kan äta upp oss utan att vi har så många val att at ställning till att vi blir stressade av det. För valde du blått eller grönt, kaffe med mjölk eller utan, teoretiskt eller praktiskt program på gymnasiet osv. Nu kan man välja allt möjligt överallt hela tiden. Så det är ju inte konstigt att det faktiskt tagit en helg helg att bestämma tapeter till 4 rum i nya lägenheten. Men nu är det klart. Ska in till färgaffären och rapportera in mina val efter jobbet. Sen ska jag titta in i lägenheten också och (för första gången se den tom) sätta upp pedagogiska post-it-lappar till målaren ifall han blir det minsta villrådig om vart vilken fondvägg ska vara så kan han slänga en blick på mina post-its.

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback