Studiebesök

Idag har jag varit på SOSalarm. Fick bla kolla in i deras operatörsrum. Shit pommes vilka fullblodsproffs det jobbar där. "SOS 112, vad har hänt? Är det väldigt starka bröstsmärtor? Andas han? Jag skickar en ambulans". Jag vet inte om jag hade varit lika cool som de var.. Men det känns väldigt bra att ha så duktiga personer som hanterar de samtalen. Också väldigt glad att Kilsbostäder inte är prioroterade samtal... Tänk om en läckande toalett skulle fått prioritet över en hjärtattack :-)

Förresten, någon som inte har några direkt speciella planer för onsdag kväll? Jag behöver lite biosällskap. Har två biljetter till Försoning och J vill inte gå med... Någon annan?

Nu dags för lite TV.
//T

Kommentarer
Postat av: Jess

Hej Tessi! Somnade i fotöljen med datorn på igår =)
Vi kanske hörs på MSN idag istället?
Kram kram

2008-02-12 @ 09:13:13
Postat av: Ulle

Jag går gärna på bio! :) Min svärfar har jobbat på SOS alarm. Han har verkligen de bästa historierna! Kram kram!

2008-02-12 @ 10:14:07
Postat av: Therese

Jessie: Det kanske vi gör. SOva i soffan/fåtöljen är jätteskönt!!

Ulle: It's a date!!! Filmen börjar vid 18. Synas kvart i eller något sånt?

Postat av: Kerstin

Tjoho! SOS-operatörerna måste verkligen ha is i magen...hu. Tänk vad mycket de måste få höra, för att inte tala om alla onödiga och idiotiska busringningar... :-o

2008-02-12 @ 12:46:11
URL: http://litenarvid.blogg.se
Postat av: Therese

Kerstin: Det var ett samtal igår som operatören svarade "då får du ringa polisen på nr...". Det visade sig att den som ringde ville göra en anmälan om maktmissbruk :-)

2008-02-12 @ 12:49:30
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Ulle

Härligt! Vi ses kvart i vid SF! Kram!

2008-02-12 @ 16:40:29
Postat av: Therese

Ulle: See you!!

2008-02-12 @ 18:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback