Ensam hemma

Fast det kanske man inte ska skriva ifall galningarna kommer då? J har planeringsdagar med jobbet och är iväg i två dagar. Själv har jag diskat, tvättat lite och packat inför helgen. Gick upp på vinden med mina två stora NY-väskor och tog med mig den lilla ner. Den kändes fruktansvärt pluttig jämfört med de andra jag nyss burit upp kan jag säga. Men man får plats med en del i den kan jag berätta. Eftersom jag är lite mörkrädd så låste jag ytterdörren innan jag gick upp även om jag bara var borta 3 minuter. Men hade jag inte gjort det hade jag inte kunnat sova utan bara legat och funderat på om någon smugit sig in och skulle hoppa fram och mörda mig.. Brrr....

Just nu tittar jag på Carin 21:30. De pratar om chefer.. Och att alla vill bli chefer. Jag är inte så säker på att jag vill det faktiskt.. Jag vill på ett sätt syssla med verksamheten där jag jobbar men å andra sidan gillar jag de bitarna som ett chefsskap innebär iom budgetansvar, personalbitar och administration. Ja, ja jag blir ju inte helt knäckt tror jag om jag inte blir chef någon gång i mitt liv. Får fortsätta med metoden att hoppa på det som är roligt. Det är nog det tipset jag ska ge studenter nästa gång jag har en yrkesföreläsning: Hoppa på de tåg ni tycker verkar roliga!
//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback