Tillbaka och funderande

Hej hej!
Tillbaka igen. Har dock inte haft någon direkt energi att skriva på bloggen förrens nu.
Kosovo var jättebra! Så intressant och spännande! Det kändes ungefär så som Grekland var för 10-15 år sedan. Absolut ett av de bästa insatsländerna just nu skulle jag kunna säga. Maten var helt fantastisk och billig. Det lönade sig knappt att handla egen mat och laga hemma då man kunde äta ute för ungefär samma pris!

I lördags hade vi en liten möhippa för V som ska stå brud på lördag. De ser ut att få fint väder iaf, kul! Själv var jag första gången i solariet igår och imorgon är det dags för nästa tur. Provasde min klänning emd tillbehör igår och jag kände mig ganska fin. tror det blir ett superbröllop!

Går och funderar på en liten sak... Lever ni som ni lär? Jag har alltid sagt att det är viktigast med roliga arbetsuppgifter än hög lön. Är lite sugen på ett nytt jobb och det passar in på mig perfekt men jag fick en liten varning från en som jag känner i organisationen om att det kan vara ett steg neråt för mig i karriärsstegen och kanske även lönen... Hur tänker ni om det? Nu har jag inte ens sökt jobbet ännu och när jag gör det är det ju långt ifrån att jag får det men ändå... Mottager tacksamt råd...
//T

UPDATE:
Har nu fått kompletterande uppgifter och för mig skulle det inte innebära någon försämring i lön så nedåt på karriärstegen är det inte trots att man byter bana helt!

Kommentarer
Postat av: Kim

Välkommen tillbaka!

Jag tycker du pratar med den som står som ansvarig för tillsättningen av jobbet. Har just själv erfarit att förståelsen för karriärslusten är stor och en rak fråga om jobbet är ett steg i rätt riktining eller ej kommer uppskattas. Sedan behöver ju inte karriären gå spikrakt uppåt, man måste ju utvecklas för att nå toppen och kanske kommer du lära dig massor av nyttiga saker på den andra tjänsten.

Jag tror att det vet vad som är rätt i magen.

Postat av: Therese

Tack! Både för välkommen tillbaka och rådet! Fick precis höra att det som skulle vara ingångslön är 1000-lappen högre än vad jag har idag så nu känns det väldigt bra i kontrollfreaksmagen igen. Så lönemässigt är det inget steg neråt på karriärstegen

2008-07-01 @ 11:26:48
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Hanna

När Kim talat har jag inget att tillägga. Spännande lät det iaf!

2008-07-01 @ 13:12:00
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Anna Aldegren

Hej gumman!



Nu blir jag nyfiken! Vad är det för jobb? Lämnar du Räddningsverket? Själv har jag fått nytt jobb och jobbar min sista dag på banken den 15/8. Känns helt fantastiskt. Ingen fantastisk löneökning går typ plus minus noll men precis vad jag vill göra. Efter 4,5 år ska jag äntligen bli marknadsförare!



Kram

2008-07-01 @ 17:19:52
Postat av: Kerstin

Välkommen tillbaka...har allt undrat vart du tagit vägen. :-o

2008-07-02 @ 08:22:03
URL: http://litenarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback