Therese går på spinning

Brukar vara ett av mina favoritpass men igår måste allt ha gått fel...

17:10 inkommer på Karlstad central, 20 minuter innan passet börjar. Cyklar som en galning hem.
17:19 Rusar ut ur lägenheten emd vattenflaska, spinningskor och handduk. En bit utanför porten kommer jag på att jag glömt mitt resårband som pulsklockan ska sitta i.
17:20 inne i lägenheten igen och letar upp bandet. Velar ett tag om jag ska min lilla väska och stoppa allt i eller inte. Väljer väskan. Springer ner för trappen samtidigt som jag försöker stoppa ner allt i väskan.
17:24 Inne på gymmet. Får en pulsklocka och ska bara ta på mig den och skorna. Upptäcker att det förbaskade resårbandet inte ligger i väskan! Inser att jag måste ha tappat det när jag försökt stoppa ner saker i väskan i farten. Går tillbaka till receptionen och förklarara t jag ska bara springa tillbaka och hämta det. Den snälla tjejen i kassan ger mig ett annat band om jag kan låna istället.
17:28 Äntligen inne i spinningsalen. Ska klicka i mina skor i pedalerna. Vänster går jättebra höger kärvar. Kollar under skon och ser att en av de två skruvarna som ska hålla clipset på plats har lossnat. Clipset dinglar alltså på en skruv. Smart som jag är kommer jag på en lösning. Snörar av mig skon och sätter fast den i pedalen och sen stoppar jag i foten i skon. Victory!!!
17:32 Passet startar äntligen!
17:36 Ja, ja uppvärmningsmusik kan vara lite tråkig
17:48 Herregud hoppas bara det är de första låtarna som är så här dåliga.
18:02 Nu får han ta och hålla käften lite den där instruktören.
18:05 Ett "kom igen nu" till och jag går ut härifrån!
18:12 Snälla skjut mig så jag slipper lyssna på honom och musiken!
18:17 Jag sa skjut mig!!!!
18:30 Hmm.. vissa går ut från salen, förmodligen för att hinna med en annan typ av pass som börjar nu. Jag kanske också kan smita fast jag inte ska på annat pass?
18:35 Nu måste det vara sista låten!
18:40 Nu är det sista låten och bara för att du din läskiga instruktör tjatat så mycket om "kom igen nu",  "ta i" och gud och hans moster så tänker jag bara göra vad jag känner för så det så!
18:42 Hmm undrar hur jag kommer ta mig loss med den där högerskon som jag satte på för sig själv? Lika bra att snöra av sig den och ta bort den från pedalen på samma sätt.
18:45 Passet över.
18:47 Dags för strechning. Har snörat av mig skon och stretchar på.
18:51 Försöker få loss skojäveln från pedalen!! Det går inte. Får så snällt g¨å ut och fråga instruktören om han kan hjälpa mig.
18:56 Instruktören kämpar fortfarande med hjälp av bla ett stämjärn för att få loss min sko samtidigt som han flåsar "du är inte den första som råkat ut för det här".
19:01 Instruktören hämtar Staffan som har tillgång till det riktigta verktygsskåpet. Staffan lyckas efter många om och men hitta rätt insexnyckel.
19:07 Skon är loss! Jag kan med lite värdighet glida ut ur spinningsalen ca 20 minuter efter alla andra.

Väntar nog ett tag innan nästa pass...


Kommentarer
Postat av: Ulle

Ja man vill ju inte vara besvärlig man är ju svensk. Men vilken dag att vara svenska på! Ibra!!!

2008-06-11 @ 11:24:46
Postat av: Kerstin

Har alltid sagt att motion måste vara farligt. :-o

Postat av: Heléne

ja, det är inte alltid saker och ting flyter på :D



2008-06-11 @ 19:03:04
URL: http://frokenfinemang.blogspot.com
Postat av: Therese

Ulle: eller hur? Tom jag klappade händerna i soffan när Zlatan ggick av planen igår.

Kerstin: Ja, med tanke på att träning ska ta ner stresshormonerna så uppnådde jag nog motsatt effekt igår.

Helene: den gulliga tjejen i receptionen pekade bara på min pulsklocka och sa: det måste vara numret. 13!

2008-06-11 @ 19:18:19
URL: http://kdchicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback