I händelsernas centrum?

Det kryllar av poliser här utanför. Och inte bara de "vanliga" poliserna. Även de mer "ovanliga" bussarna är här... Vi misstänker att det har att göra med SD:s årsmöte. Men varför det är så mycket aktivitet här nere på stan då mötet är på Gustaf Fröding vet jag inte. Vet ni varför? När vi kom nu hindrades en familj att få parkera ner i Scandics parkeringsgarage av en polis "it's closed" sa han. Med alla dessa poliser runt omkring mig känner jag mig ganska säker men å andra sidan hade det inte varit så mycket poliser här om inte hotbilden varit så stark. Det gör mig mer orolig än vad jag hade varit en vanlig fredagkväll. Nä, lite obehagskänslor får jag allt av all polis och när jag tänker på vad SD tycker och tänker känner jag ännu mer obehag. Brrrr....

Får hoppas på en lugn och trevlig kväll iaf. Vi har köpt hem en massa godsaker (det där med att handla inte hungrig vet vi inte vad det är) samt ett nytt vin (för oss). Tom ganska dyrt tycker jag.. 89:- är iaf ett av de dyraste jag köpt. Eller är jag så van vid mitt tysklandsvin att jag inte har rätt perspektiv?

Nåja, nu blir det lite snabb middag (kinamix och bacon) och sen ska vi sätta oss och vänta på att klockan blir lagom mycket för att plocka fram det goda.

Ha en bra fredagkväll!
//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback