Vågar jag vara kvar?

Igår kom det ett mail. Det behandlade en väldigt viktigt sak. Nu sitter jag här på mitt kontor och slänger ängsliga blickar mot fönstret. Tänk om jag gjort fel och de kommer straffa mig? Hur hårt blir straffet? Kommer jag bli utkastad? Jag menar, eftersom det gick ut ett mail om detta måste det här kontoret ta frågan på väldigt stort allvar och jag har har ingen aning om vad som är vanliga påföljder för brott mot detta. Mailet som gick ut var detta:

Från:   XX
Skickat:        den 26 november 2008 12:40
Till:   _Göteborg
Ämne:   Ljusstakar i fönstren

Det börjar bli dags för ovanstående. På fredag skall de tändas.

  • Jag utgår ifrån att varje våningsplan hjälps åt med att få det att se snyggt ut.
  • Tänk på att det viktigaste är att det ser bra ut utifrån.
  • Ställ därför alltid staken så nära fönsterglaset som möjligt.
  • Ni som sitter på plan 2 med fönster mot framsidan har ju ljusrampen på balkongen som lyser. Alltså inte lika noga där.
  • Jag fixar allmänna utrymmen

Hälsningar
XX


Från första början fick inte jag det här mailet så jag var ytterst förvånad när min kollega rusade in i mitt rum och släckte ljusstaken och väste "XX är i rummet bredvid". Sen skcikade hon över en kopia på mailet och min ängslighet började..


Kommentarer
Postat av: Kim Jong Il

Haha kontorsfascismen tar sig många olika uttryck. Jag tycker du ska ställa din uppochned, snett, tända den ikväll och måla den grön.

Postat av: Pernilla

Ha ha. Man tror inte att det är sant. Här hängde julstjärnan uppe till mitten på mars förra året. Det kändes lagom.

2008-11-27 @ 15:15:59
Postat av: Anonym

fanx för din röst =)

2008-11-27 @ 17:55:45
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Ulle

Hahhahahahahahahaha! Stå stadigt! Ner med ljusstaksnazisten!

2008-11-27 @ 21:27:50
Postat av: Therese

Kan ju bara meddela att i sann facklig anda gjorde vi revolt mot förtrycket igår och tände våra ljusstakar! Ingen sätter sig på oss!!

2008-11-28 @ 09:04:44
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Louise

Ojojoj! Någon tar advent lite på för stort allvar. Mkt kul mail att spara. Jag tände min i tisdags, busigt värre.

2008-11-28 @ 18:14:46
URL: http://mslolo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback