Det är skillnad på gammaldags och gammaldags..

Nu har jag spanat in lägenheten som jag och J kan få här nere i i Gbg-trakten. Hade som sagt blivut förvarnad om att den var lite gammaldags. Ja, ja tänkte jag det är ju ändp en 90-årig kvinna som bott där. Men jag var inte förberedd på det som mötte mig! Det var inte slitet på något sätt (gamla människor kan det där med att ta hand om sitt boende) men det har ju inte hänt något i lägenheten på de 30 åren som hon bott där. Hyresvärden sa också att besikningsmannen skulle kanske komma fram till at en uppfräschning skulle behövs göras och då får vi vara med och välja färger mm. Tror ni att besiktningsmannen skulle kunna komma fram till något annat än en definitiv uppfräschning när ni ser bilderna? Fast tapeten som är på toaletten håller iofs på att bli inne igen. kanske ska behålla den :-) I övrigt var det en jättebra lägenhet. De 78 kvadraten var väldigt väl disponerade.

 Hallen, foto taget från ytterdörren

 En del av köket med utsikt mot hallen. Och ja, luckorna var så gula som de ser ut.

 Toalett och badrum som låg "i fil". Dvs man kna välja att bara gå på toa eller bada i badkaret. Ingång till badrummet även från det tredje rummet.

//T

Kommentarer
Postat av: Heléne

hehe, jadu..

men den känns som ni vill ha den?

när man tänker bort tapeter och mer tänker: uppfräschning?! :)

kul i så fall! (kanske mest skönt i och för sig..)

Postat av: Jessica

wow vilka tapeter :) hehe

2008-10-22 @ 18:43:59
URL: http://keckan.blogg.se/
Postat av: Therese

H och J: Härliga färger jag vet. Men kanske inte riktigt mina färger. De måste ju komma fram till att det ska göras om som normalt underhåll. Eller?

2008-10-24 @ 10:43:00
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Ulle

hahahhahahaha guuuud vad härligt! I love tapeterna på toan men resten...lite väl gult så att säga. Vi ses i möra då! Kram kram

2008-10-24 @ 11:17:29
Postat av: Anonym

Ulle: du kan få se alla kort nästa helg. Se till att ha vattenfast mascara...

2008-10-24 @ 12:21:48
URL: http://kdchicks.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Tack! Känns otroligt skönt att äntligen ha det. :)



Jag älskar "gammaldags". Det där var ju underbara tapeter, och även gamla kök är ju fantastiska. Men jag förstår om man inte vill ha hela lägenheten sådan. men behåll definitivt badrumstapeten, den är ju guld!



Eventuell flytt till GBG trakten alltså?

2008-10-24 @ 23:04:19
URL: http://makane.blogg.se/
Postat av: AnnaKarin

Haha.. ja det var retro det... Borde nästan vara k-märkt!!! :-)

2008-10-25 @ 13:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback