Åhhh!!! Tråkigt!!

Här har jag lekt lite elektriker ikväll och vanligtvis brukar det gå bra men inte ikväll. Vi har en dimmer i vardagsrummet. Den har vi antagit hör till utaget som sitter högst upp på väggen på lagom avstånd till lampkroken i taket. Logiskt eller hur? Så nu har jag köpt en lampa, en helt vanlig plafond så att vi lätt kan få ljus om vi vill. Bytte lite kontakt och sedan var det bara att montera upp den. Spänd av förväntan hoppar jag ner från fotpallen och springer bort till knappen och trycker. Och vad händer? ABSOLUT INGENTING! Trycker av och på och vrider på dimmer åt båda hållen men fortfarande så fungerar det inte. Jag testade tom med en vanlig lampa men inget funkar... Så nu är det felanmält till hyresvärden och jag får fortsätta gå in i blindo på kvällarna och tända en golvlampa längst in. Vilka I-landsproblem man har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback