Vädret

Intressant rubrik eller hur? Men jag var tvungen att skriva något om det. Det är nämligen ett svårdefinierat väder idag. Nu regnar det iofs lite men förut var det liksom inget alls... Lite ljust, lite grått, ingen värme men ingen direkt kyla heller. Hur beskriver man det?

Ibland tror jag att det är mitt öde att bli meeorolog. Jag gillar att prata om väder och titta på det. Framförallt gillar jag varmt väder. När jag var lite önskade jag mig flera jular på rad en sån där vädertavla som Pohlman hade och satte upp solar och moln med kardborre på baksidan. Jag vet att jag kollade igenom leksakskatalogen när den kom men hittade aldrig någon. Dagdrömde mig tom bort och såg mig själv stå och presentera vädret...  Nu tror jag att jag ska kolla upp intagningspoängen för meteorologutbildningen.
//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback